De intelligente netwerkverbinding van uw poorten.
met EFA-SmartConnect® biedt EFAFLEX de IoT-oplossing voor intelligente, onderling verbonden poorten. De gratis, gebruiksvriendelijke app maakt centraal toezicht mogelijk en geeft de status van alle poorten overzichtelijk en in real time weer. Volgens het principe van diagnose – service – onderhoud kunt u storingen tijdig voorkomen en ook anticiperend op het onderhoud inspelen. Dit minimaliseert niet alleen stilstand, maar vermindert ook de bedrijfskosten.
Details
Ook in geval van storing werkt EFA-SmartConnect® zeer efficiënt: u kunt de berichten rechtstreeks via de app naar EFAFLEX sturen. Dankzij snelle transmissietijden is de communicatie met de EFAFLEX-servicetechnici slechts één klik verwijderd. Dit versnelt processen en vermindert uitvaltijden.
De veiligheid van uw gegevens blijft te allen tijde gewaarborgd. EFA-SmartConnect® slaat alle relevante informatie op in het lokale netwerk. U beslist wanneer u welke informatie naar EFAFLEX stuurt. Pas door de bewuste overdracht van de gegevens aan de service vindt een uitwisseling plaats. Door gebruik te maken van moderne ‘end-to-end’-encryptie blijft alle informatie veilig en vertrouwelijk.
De EFA-SmartConnect®-module wordt op aanvraag in de poortbesturingseenheid ingebouwd. Deze stuurt permanent statusverslagen van alle poorten naar de app en maakt het zodoende mogelijk om storingen en door u goedgekeurde serviceaanvragen rechtstreeks door te sturen naar EFAFLEX.
EFA-SmartConnect®
Hier vindt u alle informatie die u nodig hebt om aan de slag te gaan met onze EFA-SmartConnect®.
Frequently asked questions about EFA-SmartConnect® / FAQ
Poorten met geactiveerde EFA-SmartConnect® module worden geleverd in “WiFi Router” modus. De meegeleverde QR-code bevat de toegangsgegevens van dit netwerk in de leveringstoestand.
Allereerst ontvangt u een bevestigingsmail op het e-mailadres dat u tijdens de aanvraag hebt opgegeven. Daarnaast wordt het verzoek doorgestuurd naar ons systeem. Een vertegenwoordiger neemt vervolgens contact met u op aan de hand van de verstrekte contactgegevens.
De EFA-SmartConnect® app is momenteel gratis te downloaden. Het gebruik van de app zelf is ook gratis. Als gegevens via mobiele radio worden verzonden, kunnen extra kosten van toepassing zijn, afhankelijk van de provider en het mobiele telefooncontract.
Als je de QR-code met de toegangsgegevens in de afleverstatus kwijt bent, maak dan verbinding met de poort via de herstelmodus. Deze is te vinden via het helpmenu van de app. Configureer de poort vervolgens als WiFi-router en wijs nieuwe toegangsgegevens toe. Schakel tot slot je smartphone over naar het nieuw geconfigureerde WiFi-netwerk.
Het is mogelijk dat het huidige WiFi-netwerk geen internettoegang biedt (bijvoorbeeld wanneer je verbonden bent met een poort in router-modus). Je kunt proberen het supportverzoek via mobiele data te verzenden door de WiFi van je smartphone uit te schakelen nadat je het supportverzoek hebt aangemaakt. Je kunt lopende supportverzoeken op elk gewenst moment bekijken in het app-menu op de pagina “Supportverzoeken” en proberen het verzoek opnieuw te verzenden.
De RJ45-interface wordt nog niet ondersteund (vanaf 01.07.2021).
De RJ45-interface wordt nog niet ondersteund (vanaf 01.07.2021).
Om ervoor te zorgen dat alle poorten in het poortoverzicht worden weergegeven, moeten alle poorten en de smartphone met de EFA SmartConnect®-app zich in hetzelfde netwerk bevinden. Zie ook “Aan de slag” voor meer informatie over het integreren van poorten in een netwerk.
Als uw poorten zich in hetzelfde netwerk bevinden maar toch niet in de lijst staan, controleer dan of uw netwerk voldoet aan de vereisten voor het gebruik van EFA-SmartConnect®.
- Authenticatiemethode: WPA2-PSK
- UDP multicast
- UDP-poort: 61344 (configureerbaar)
- TCP-poort: 1547
De poort kan een eigen netwerk creëren in de modus “WiFi-router” of verbinding maken met een bestaand netwerk in de modus “Netwerkclient”.
In deze modus creëert de SmartConnect® hardware zijn eigen WiFi-netwerk. De netwerknaam en het wachtwoord kunnen vrij worden gekozen. Zie ook “Aan de slag” voor meer informatie over het inschakelen van de router-modus.
Kenmerken in modus “WiFi Router”:
- Creëert een lokaal WiFi-netwerk zonder internet
- Netwerkgebied beperkt tot WiFi-bereik van de poort
- Beperkt aantal netwerkdeelnemers (maximaal 10)
- Authenticatiemethode: WPA2-PSK
In deze modus maakt de poort verbinding met een bestaand netwerk. Dit netwerk kan een bedrijfsnetwerk zijn of een andere poort in de modus “WiFi Router”. De poort moet zich binnen het bereik van het netwerk bevinden.
Om een poort in het overzicht te krijgen, moet dezelfde multicast-groep (IP-adres en poort) zijn geconfigureerd voor de poort en in de app. Als poorten zijn onderverdeeld in verschillende multicastgroepen, ziet een app-gebruiker alleen de poorten die zich in dezelfde multicastgroep bevinden als de app.
De standaardinstelling van de multicastgroep is 239.192.69.70:61344
Om de multicastconfiguratie van de poort te wijzigen:
Klik op de poort in het poortoverzicht → Klik op het pictogram “Configuratie” in de navigatiebalk → Toepassing “SmartConnect” → “Multicastgroep”
Om de multicast-configuratie in de app te wijzigen:
App menu → “Instellingen” → “Netwerk” → “Multicast groep”.
Nee, het WiFi-netwerk hoeft geen internet te bieden om het EFA-SmartConnect®-systeem te laten werken. De smartphone heeft alleen een internetverbinding nodig om ondersteuningsverzoeken te versturen. Hiervoor kun je dan ook overschakelen op mobiele data of een ander WiFi-netwerk met internet.
Nee. De QR-code bevat de toegangsgegevens van het WiFi-netwerk in de uitleveringstoestand. Zodra het wachtwoord wordt gewijzigd in de router modus of de poort wordt verbonden met een bestaand netwerk, is het niet meer mogelijk om via de QR code verbinding te maken met de poort. Zie voor meer informatie ook “Aan de slag”.
Dataset van de geselecteerde poort (apparaatnummer, serienummer, softwareversie, gebeurtenisgeheugen, standaard toegangsgegevens, enz.) Verdere informatie die werd verstrekt bij het aanmaken van de supportaanvraag (toestand, foto, vrije tekst, contactpersoon)
Er worden geen zelf toegekende WiFi-wachtwoorden verzonden.
Heeft u vragen?
Wij zetten de maatstaf voor service.
De klant staat bij ons op de eerste plaats; bijgevolg is goede service voor ons als premiumleverancier vanzelfsprekend. Perfect opgeleide servicemedewerkers en eigen servicetechnici met uitstekend uitgeruste servicevoertuigen helpen u snel, oplossingsgericht en betrouwbaar verder. Zo tillen wij service naar een hoger plan.
Referenties
EFAFLEX is niet enkel op het vlak van snelloopdeuren een wereldwijd erkend merk. Nationale en internationaal leidinggevende bedrijven uit alle branches vertrouwen op onze producten.
Meer wetenAanbestedingsdocumenten
Architecten en planners stellen wij gedetailleerde aanbestedingsdocumenten voor onze producten ter beschikking. U hoeft slechts de doorgangshoogte, doorgangsbreedte, kleur of motorpositionering aan te vullen.
Meer weten